Alegerile noastre….

Alegerile sau deciziile noastre, ne apartin sau nu?

Cum ne imbracam, ce manancam, cum si cat cheltuim, ce educatie avem, ce scoli urmam par decizii care ne apartin…Eu as tinde sa zic ca nu si sa devin sceptica in privinta granitei dintre ce inseamna decizia mea si decizia altora asupra viitoarelor mele decizii. Suna ciudat…stiu dar nu gasesc o formulare clara…

Salarul nostru nu e decizia noastra, nici macar a angajatorului…pentru ca oricat ar fi un om de darnic sau de inimos nu o sa isi dea toti banii angajatilor si sa riste faliment in prima saptamana deci implicit deciziile noastre care au legatura cu banii pe care ii avem la dispozitie sunt limitate….Are logica?

Comportamentul nostru in societate…decizia noastra? Nu prea cred… fa un experiment si comporta-te cum vrei tu (tipa cand iti vine, injura daca asta simti, fi precum un copil rasfatat sau pur si simplu fa ceva atipic tie) si vezi reactia celor din jur….

Nu cred ca are rost sa continui pentru ca idea ar trebui sa fie deja clara. Dar eu tot raman cu o intrebare, daca decizia de a deveni inginer, de exemplu, nu este a mea in realitate ci mi-a fost indusa intr-un mod subtil de-a lungul vietii mele se mai poate considera prezentul meu ca fiind cu adevarat alegerea mea?

3 thoughts on “Alegerile noastre….

  1. Autonomia nu îți este afectată în niciun fel. În primul rând, poți stabili ce anume să devii pe creiterii independente de presiunile celorlalți. În al doilea rând, dacă ai stabilit ce dorești să devii, poți alege să faci ceva în acest sens. Dacă, totuși, alegi să fii inginer deoarece te forțează contextul, decizia tot la tine este. Altfel spus, constrângerile despre care vorbești sunt subiectul voinței proprii.

    Like

    1. De acord cu tine, doar ca mai sunt acele cazuri in care o persoana ajunge medic (dau un exemplu) pentru ca de mic copil a fost indrumat spre aceasta meseria. De curand am facut practica pedagogica in scoala generala (materia era cultura civica) si acest lucru m-a facut sa imi amintesc lucrurile pe care le inveti din manualele scolare si exemplele care iti sunt date dar si modul in care sistemul nostru nu ii permite elevului sa experimenteze intr-un fel sau altul ce presupune o meserie sau alta… Multi ajung cu o diploma in mana fara sa stie ce sa faca mai departe cu ea sau la ce sa se astepte….Nu stiu daca intelegi idea la care vreau sa ajung….

      PS:Mersi de vizita si te astept cu placere la orice subiect iti va atrage atentia cu un comentariu 🙂

      Like

      1. Mulțumesc de primire. De asemenea, te aștept pe la mine.
        Revenind, din practica pedagogică, dar mai ales din activitatea didactică specifică învățământului formal, sistemul calează elevii pe un fel de traseu care, în aparență, dezvoltă competențe specifice… Diploma atestă, dar posesorul nu întotdeauna.

        Liked by 1 person

Leave a Reply

