Pedeaspa cu moartea…

Uite o intrebare ca nu stiu unde sa o incadrez. Intrebarea suna cam asa: Pedeaspa cu moartea, este justificata sau nu in societatea zilelor noastre?

De unde acesta intrebare, probabil ca ar fi primul raspuns pe care l-as primi.

De dimineata am `rasfoit`Spiegel online si am dat peste un articol despre inlocuirea injectiei letale cu asfixierea cu nitrogen ca metoda de executare a pedepsei cu moartea. Acest lucru se intampla in Oklahoma.

Problema ca se punea in acest articol era ca asfixierea cu nitrogen ar fi mai putin dureroasa si chinuitoare decat injectia letala si ca ar trebui adoptata aceasta metoda incepand cu anul viitor.

Sfarsitul articolului suna cam asa:

Now, Christian says he doesn’t want the media to further harm Oklahoma’s image. “We live in a great state. We don’t want the New York Times or SPIEGEL to write that Oklahoma is a barbaric state. We’re not barbaric.” Nearly 80 percent of Oklahomans support the death penalty, compared to two-thirds of Americans overall.

Christian has spoken with other lawmakers in the Oklahoma capital about the nitrogen method, and is now certain: “I will get a majority for this. One year from now, Oklahoma won’t execute by lethal injection anymore.” One thing, though, remains certain, says Chrisitan: “We will put these beasts to death.”

De aici si intrebarea mea: pedeapsa cu moartea mai este justificata in zilele noastre? Mie mi se pare cam radicala si definitiva aceasta metoda de pedepsire. Cazuri de verdict gresit au fost si sunt de cand lumea. Cum se poate acorda unui om atata putere in cat sa decida ca un alt om sa moara pentru ca a comis o infractiune? O sa imi ziceti dar cum ramane cu criminalii in serie sau cu teroristii s.a.

Eu cel putin nu cred ca pedeapsa cu moartea este o solutie. Voi?

PS: articolul integral aici .

3 thoughts on “Pedeaspa cu moartea…

    1. Eu zic ca se ajunge la o situatie tip „calaul calaului”…Eu cel putin nu stiu daca m-as simti impacata sa stiu ca la hotararea mea viata unui om se incheie..as incerca sa gasesc alte forme de pedeapsa

      Like

  1. Acceptabilă din ce punct de vedere? Din punct de vedere moral, aceasta NU poate fi justificată. Însă acest lucru nu înseamnă că omologarea socială trebuie să țină cont de dimensiunea morală mai mult decât palierul consultativ. Eu nu cred că a fost niciodată justificată suficient pedeapsa cu moartea, decât dacă acceptăm un relativism moral, adică suspendarea moralității în fapt.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

