Functionari de banca aiuriti

As spune ca problema este la mine si ca am un dar de a da numa peste functionari picati din cer si care nu au habar pe ce planeta sunt. Am mai scris un articol despre asta aici dar de data asta s-au schimbat putin datele problemei.

De aceasta data nu m-am luptat cu functionarul de la banca pentru a-mi recupera cardu, ci pentru a-mi inchide contu. Ironic, nu? Dupa ce mi-a luat 3 saptamani sa imi recuperez cardul pentru ca nu stie dreapta ce face stanga si dupa ce s-a lasat cu amenintari si nervi.

Da, am fost vineri pentru a-mi inchide contul pentru ca nu il mai foloseam.

Am ajuns frumos la banca pe la 16:20, probabil ca asta a fost greseala mea fatala pentru banca se inchidea la 17:00. Ma duc la ghiseu si doamna ma intreaba ce doresc iar eu raspund sigura pe mine `inchidere de cont` iar ea insista dar de ce vreti sa il inchideti pentru ca nu aveti taxe de administrare pentru acest cont. Da, nu plateam taxa de administrare pentru cont dar nu imi place sa tin lucruri inutile plus ca mi se parea aiurea sa tin in portofel un card care este mereu gol.

Am insistat si i-am spus ca vreau inchidere de cont pentru ca nu il folosesc si nu il mai vreau deschis. Fara tragere de inima, imi spune ca trebuie sa imi incarc contul cu 2.86 lei. Da, ati vazut bine! 2.5 lei taxa de inchidere de cont si aveam 0.36 lei restanta de la internet banking. Ma duc frumos si stau la coada infernala de la ghiseul pentru depuneri. Dupa vreo 10 minute de stat la coada, ajung in fata domnisoarei de acolo care s-a mirat cand i-am spus mirifica suma de 2.86 lei.

Ma intorc inapoi la prima doamna care intre timp a disparut iar colega ei nu s-a amestecat pentru ca era prea complicat pentru ea. Da, exact asa mi-a spus! Mai astept vreo 5 minute pana vine doamna cu pricina ca sa imi spuna pai nu ii bine pentru ca aveti cardul de tip x si taxa este de 5 lei. Na bine, inapoi la coada ca sa mai pun 2.5 lei in cont.

Intr-un final ajung inapoi la semnat formulare si declaratii. Mi-a luat cam 30 de minute ca sa inchid un cont. De ce ma deranjeaza chestia asta? Pentru ca imi putea lua 10 minute daca ar fi fost curioasa doamna sa vada si ce tip de card am pentru a afla exact taxa pe care trebuie sa o platesc.

Ce ma enerveaza la banci este programul. Ca sa ajung la banca a trebuit sa ma invoiesc de la lucru deoarece lucrez pana la 16:45 iar banca inchide la 17:00, si nu 15 minute nu imi ajung ca sa ajung la banca si sa mai si termin ce am de facut.

Romanie, dulce Romanie!

10 thoughts on “Functionari de banca aiuriti

      1. Am fost în țară o lună pentru rezolvarea unei formalități tâmpite care în mod normal s-ar fi rezolvat în zece minute. Și s-a rezolvat aproape de plecarea mea (am avut emoții că nu-mi va ajunge timpul). A fost atât de stupidă situația. Fiecare avea altă versiune și alt adevăr absolut asupra problemei în cauză, fiecare îl numea prost pe anteriorul funcționar, vorba ta, stânga nu știa ce face dreapta… Cozi inutile la funcționari a căror poziție nu era justificată pe statul de plată. Coadă să plătești ceva, să iei o ștampilă, să iei un formular. Un șir de nervi și timp pierdut. Din păcate nu ai ce să faci, e cum e și se va schimba cu siguranță. E bine de evitat. Cred. 🙂

        Liked by 1 person

      2. si eu sper sa se schimbe ceva pentru ca in ritmul asta nu ajungem niciunde. Sefii inteleg cat pot ca ai nevoie sa te invoiesti jumate de ora sau o ora pentru a-ti rezolva unele probleme dar nu poti face chestia asta la nesfarsit doar pentru ca nu exista comunicare intre functionarii unei institutii si esti pus pe drumuri inutil. Cazul tau este si mai aiurea din cauza ca nu locuiesti in Romania dar, aparent, nici asa nu se mobilizeaza…

        Liked by 1 person

      3. Nu e ca si cum in alte tari ar fi altfel si cunosc exemple din destule. Nu cred ca are legatura cu tara, cu sistemul sau cultura. E pur si simplu o problema de natura umana. Imi pasa de ceilalti sau nu? Am muncit cu destui cei care te trimit de la un functionar la altul si am auzit destui clienti spunand “in sfarsit mi-ai rezolvat problema in 10 minute”. Nu cred ca are rost sa mai improscam cu noroi in Romania.

        Liked by 1 person

      4. nu ma refeream doar la Romania. Sunt sigura ca astfel de situatii se gasesc peste tot. O lume ideala nu putem avea, din pacate.

        Like

      5. Oamenii luați individual au fost foarte drăguți, doar că sistemul e atât de interpretabil… Și fiecare are impresia că el stăpânește varianta corectă. Am scris o postare de nervi la vremea respectivă, dacă ai chef să citești o să te amuzi probabil :)http://savatoronto.com/2014/12/11/n-am-timp-am-draci/

        Liked by 1 person

Leave a Reply

