Pro voluntariat

De ce sunt pro voluntariat si de ce ii incurajez si pe altii sa faca acest lucru macar o data in viata?

Din motive foarte simple. Cand eram in facultate am facut parte dintr-o asociatie care se acupa cu promovarea valorilor ONU in randuri tinerilor. Am participat la organizarea unei simulari ONU si am iesit castigatoare. Am castigat experienta in organizarea unui eveniment, am cunoscut oameni frumosi, am castigat prieteni, am cunoscut oameni importanti precum Ambasadorul Olandei din Romania.

Multi considera voluntariatul ca pe o forma de exploatare pentru ca nu esti platit in bani. Eu vreau sa ii corectez si sa le spun ca sunt platiti in ceva mult mai important, sunt platiti in sentimente, cunostinte, experienta. Sunt rasplatiti prin faptul ca invata sa faca ceva.

Voluntariat poti face in multe domenii si rasplata pe care o primeste este una singura: dezvoltarea ta ca om.

Voluntariatul da bine si in CV. Stiti de ce? Pentru ca poti dovedi ca sti sa faci ceva si ca esti dispus sa inveti continuu pentru a te dezvolta.

Legea voluntariatului are urmatorul articol care spune tot:” Art. 2. – (1) Statul roman recunoaste valoarea sociala a activitatilor de voluntariat ca expresie a cetateniei active, a solidaritatii si responsabilitatii sociale, precum si valoarea profesionala ca expresie a dezvoltarii personale, profesionale, interculturale si lingvistice a persoanelor care desfasoara aceste activitati.”

Voi ce credeti despre voluntariat?

3 thoughts on “Pro voluntariat

    1. eu in liceu nu am facut, din pacate. In orasul unde am facut liceul voluntariatul este un subiect tabuu si un domeniu aproape inexistent. si pe mine ma tenteaza idea si caut domenii unde as putea fi de folos

      Like

Leave a Reply

