Spalatoria auto – un mare NU

Am sa va povestesc experienta mea de zilele trecute. Am o masina motiv pentru care vizitez spalatoriile auto dar de aceasta data am reusit sa realizez un lucru trist.

Spalatoria auto nu este de fapt este o spalatorie. Conceptul de spalatorie auto se rezuma la 2, 3,4 oameni in functie de cat de populara este acea spalatorie care stau 8, 9 sau chiar 10 ore in frig si apa. Ma gandesc la acei oameni care lucreaza pe minimul pe economie si muncesc pe timp de iarna in frig si apa.

Am stat vreo 10 minute in curtea acelei spalatorii asteptand sa imi recuperez masina curata si va spun sincer ca m-a luat frigul doar stand in bataia vantului si simtind betonul rece sub picioare. M-am uitat in jur si am observat gheata formata de la apa scursa de pe masini iar mai apoi vaporii de apa care dusi de vant se duc fie pe omul care manuieste furtunul fie in directie opusa.

Ma uitam la echipamentul lor format din salopete de schi care erau vizibil ude si ma gandeam cat de frig trebuie sa le fie. Probabil ca nu il mai simti de la un timp dar totul se depune in organism si le simti in timp sub diverse dureri.

Ma gandesc de ce legslatia si autoritatile romane permit existenta unor astfel de locatii. Ar trebui sa existe standarde pentru spalatoriile auto si daca nu se poate o spalatorie automata atunci macar una intr-o hala incalzita.

Cat de mare trebuie sa fie investitia pentru o astfel de hala? Cat de nepasator trebuie sa fi ca sa detii o astfel de afacere (spalatori auto) si sa nu te gandesti la acei oameni care produc pentru tine in frig si apa.

Leave a Reply

